Do tej pory w segmencie mini MPK Łódź posiadało siedmioletnie Isuzu Novociti Life. Rok 2025 może przynieść jednak zmiany. Do zajezdni miejskiego przewoźnika trafił bowiem pierwszy Solaris Urbino 8.9LE, który wcześniej wykorzystywany był na liniach Warszawskiego Transportu Publicznego.
Jak dowiedział się "Transport Publiczny" MPK Łódź jest na etapie pozyskiwania nowego typu autobusów. Chodzi o wspomniane Solarisy Urbino 8,9LE, których na razie ma być przynajmniej dziesięć, ale nieoficjalnie wymieniana jest także liczba 20 pojazdów.
Kolejna wymiana taboru w MPK?Zapytany o to miejski przewoźnik twierdzi, że nie pozyskuje takich autobusów. – Nie sprowadziliśmy do Łodzi Solarisów Urbino 8,9LE. Jeden z takich pojazdów został jedynie zaprezentowany spółce przez firmę, z którą współpracujemy – wyjaśnił Piotr Wasiak, rzecznik MPK Łódź.
Autobus, który został pokazany najwidoczniej został zaakceptowany i wkrótce wyjedzie na ulice. Ma już wszystkie naklejki typowe dla pojazdów Lokalnego Transportu Zbiorowego oraz logo MPK Łódź. Ostatnio instalowano w nim biletomat oraz konfigurowany był system informacji pasażerskiej.
Firmą, o której mowa jest spółka Bus & Truck Service (BTS). Jest to autoryzowana stacja obsługi autobusów m.in. marki Solaris. Zresztą BTS był odpowiedzialny za bieżącą naprawę największej w Łodzi partii autobusów przegubowych z Bolechowa - Solarisów Urbino 18 z 2008 roku. Ostatnie pojazdy z tego rocznika zostały skreślone z ilostanu pod koniec 2024 roku.
fot. Janusz Jakubowski (transport131) - Flickr.com
Dlaczego Isuzu ustępują starszym Solarisom? Tutaj Piotr Wasiak z MPK Łódź zaznacza, że spółka eksploatuje 42 Isuzu Novociti Life. Nie precyzuje jednak, ile autobusów jest sprawnych i tym samym codziennie wyjeżdża na miasto. Nieoficjalnie jednak udało nam się ustalić, że te pojazdy bywają dość awaryjne. Dotyczy to np. klimatyzacji czy drzwi wejściowych, ale także zawieszenia czy nadwozia.
Zakup 42 (24+18) Isuzu Novociti Life w 2019 roku pozwolił miejskiemu przewoźnikowi na wycofanie pierwszych kilkunastoletnich Jelczy Vero, które pośród nowoczesnych autobusów wyróżniały się brakiem klimatyzacji czy systemu zliczania pasażerów. Z kolei od końca lipca 2020 roku
wprowadzanych do ruchu było 18 minibusów z zamówienia dodatkowego. Cały kontrakt wyniósł 32,5 mln złotych (20,2 mln - zamówienie podstawowe, 12,3 mln - dodatkowe pojazdy).